eHerkenning voor werkgevers

U regelt zelf uw pensioenzaken op het werkgeversportaal. Om in te loggen, maakt u gebruik van een gebruikersnaam en wachtwoord. U kunt ook gebruikmaken van eHerkenning van de Rijksoverheid. Het is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Met eHerkenning logt u veilig, makkelijk en betrouwbaar in.

 

Stappenplan als u al eHerkenning heeft

Stap 1: Check het betrouwbaarheidsniveau Om in te loggen op het werkgeversportaal heeft u eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau EH3 of hoger nodig. Heeft u eHerkenning EH1 of EH2? Vraag dan bij uw eHerkenning leverancier een hoger betrouwbaarheidsniveau aan.
Stap 2: Dienst toewijzen aan gebruikers Hebben alle medewerkers die mogen inloggen op het werkgeversportaal al eHerkenning met het juiste betrouwbaarheidsniveau? Wijs dan de dienst 'Werkgeversportaal Aegon Cappital' aan deze medewerkers toe. Dat doet uw machtigingenbeheerder of de tekeningsbevoegde online bij uw leverancier van eHerkenning. Hebben sommige medewerkers nog geen eHerkenning? Vraag dit dan eerst aan.
Stap 3: Inloggen Medewerkers die de dienst 'Werkgeversportaal Aegon Cappital' hebben, kunnen nu inloggen met eHerkenning.
Stap 4: Wijzig het wachtwoord van de oude inloggegevens Voordat u gebruik kon maken van eHerkenning, gebruikte u dezelfde inloggegevens met meerdere medewerkers. Wij raden u aan het wachtwoord van deze inlog te wijzigen. Dan bent u de enige die nog met deze inlog kan inloggen. Alle anderen loggen in met hun eigen eHerkenning.

 

Stappenplan als u nog geen eHerkenning heeft

Stap 1: Kies uw eHerkenning leverancier Er zijn 6 door de overheid erkende leveranciers van eHerkenning. U vindt ze op de website van eHerkenning. De levertijd en kosten kunnen per leverancier verschillen.
Stap 2: Vraag eHerkenning aan Start de aanvraagprocedure bij de door u gekozen leverancier. Iedere medewerker die mag inloggen op het werkgeversportaal heeft een eigen eHerkenning nodig.
Stap 3: Kies betrouwbaarheidsniveau EH3 Hoe hoger het betrouwbaarheidsniveau, hoe veiliger de toegang tot uw gegevens. Om in te loggen op het werkgeversportaal van Aegon Cappital heeft u minimaal betrouwbaarheidsniveau EH 3 nodig.
Stap 4: Wijs de juiste dienst toe Om in te loggen op het werkgeversportaal van Aegon Cappital moet iedere medewerker de dienst 'Werkgeversportaal Aegon Cappital' hebben. Dat doet uw machtigingenbeheerder of tekeningsbevoegde(n) online bij de leverancier van uw eHerkenning.
Stap 5: Inloggen Medewerkers die de dienst 'Werkgeversportaal Aegon Cappital' hebben, kunnen nu inloggen met eHerkenning.
Stap 6: Stel een machtigingenbeheerder aan De tekeningsbevoegde(n) van uw bedrijf kan een machtigingenbeheerder aanstellen. De machtigingenbeheerder kan voor andere medewerkers eHerkenning aanvragen en diensten aan medewerkers toewijzen, wijzigen of intrekken.

 

Veelgestelde vragen

Wat is eHerkenning?

eHerkenning is een door de Rijksoverheid goedgekeurd en gecontroleerd inlogmiddel. Het is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Met eHerkenning kunt u bij meerdere organisaties inloggen. Dat is veilig, makkelijk en betrouwbaar.
 

Hoe lang duurt het om eHerkenning aan te vragen?

Eherkenning is soms binnen een dag geregeld, maar kan ook langer duren. Het is afhankelijk van het betrouwbaarheidsniveau dat u nodig heeft, de door u gekozen leverancier en de complexiteit van uw organisatie.
 

Ik heb mijn adviseur gemachtigd, wat betekent dit voor mijn adviseur?

U en uw adviseur kunnen blijven inloggen zoals u beide gewend bent. Inloggen met eHerkenning is alleen een extra mogelijkheid om in te loggen. Er verandert verder niets. U en uw adviseur hoeven eHerkenning niet te gebruiken.
 

Mijn adviseur wil voortaan inloggen via eHerkenning. Hoe regel ik dat?

Heeft uw adviseur al toegang tot uw werkgeversportaal? En werkt uw adviseur al met eHerkenning bij andere klanten? Dan moeten de medewerkers bij de adviseur die op uw werkgeversportaal mogen inloggen alleen nog de dienst 'Werkgeversportaal Aegon Cappital' krijgen. Dat doet de tekeningsbevoegde of machtigingenbeheerder van de adviseur in de online omgeving van zijn leverancier van eHerkenning. Maakt uw adviseur nog geen gebruik van eHerkenning? Dan moet uw adviseur eerst eHerkenning aanvragen door het stappenplan op deze pagina te volgen.
 

Hoe vraag ik eHerkenning aan?

Raadpleeg de website van eHerkenning of volg het stappenplan op deze pagina.